Oisin Murphy: “Alig várom, hogy visszatérhessek, de tudom, hogy nem lesz könnyű” – 2. rész

Folytatjuk a Racing Post interjúját az eltiltott zsokéval.

100192-large-800x445.jpeg

Az előző rész itt olvasható.

RP: Milyen érzés volt nézni, ahogy a megszokott lovaid közül néhányan győztek ebben a szezonban? Van olyan, amelyik különösen kiemelkedik számodra?
OM: Alcohol Free briliáns volt a July Cup-ban, és nagyszerű volt látni, ahogy Rob [Hornby] győzött. Tudtam amikor felfüggesztettek, hogy hiányozni fognak a Group 1-es győztesek, és hogy a legjobb barátom a távollétemben győzött, nos, ennél jobbat nem igazán lehet elérni. Látva, ahogy Kieran Shoemark megszerezte a Group 1-es győzelmeit Dreamloperrel – akit  valószínűleg szintén én lovagoltam volna. De ez nagyszerű Kieran számára. Együtt voltunk tanoncok, és annyi mindent csináltunk együtt. Nap mint nap, hetente háromszor-négyszer voltunk egymás társaságában, és ez soha nem változott. Szóval nagyszerű, hogy nyert Dreamloperrel.

RP: Mit gondolsz, mi segített abban, hogy továbbra is teljes mértékben a versenyzéssel foglalkozz?
OM: A Royal Ascot sokat segített, a Sky Sportsnak végzett munkámmal egyetemben. Nagyon hálás voltam nekik, amiért megkaptam ezt a munkát. Az a néhány szombat, amikor a Racing Post stúdiójában voltam, remek szórakozás volt, és szintén segített abban, hogy a szememet a lóversenyen tartsam. Úgy érzem, hogy a zsoké szemszögéből adhatok betekintést, ez fenntartja bennem a lelkesedést, hogy újra lovagoljak. Ez a fajta munka segített elütni az időt. Nem volt egyetlen olyan kiemelkedő pillanat sem, amikor összegömbölyödtem volna, és arra gondoltam volna, hogy “mit hagytam ki?”, mert tudtam, hogy ez fog történni, amikor kilépek a meghallgatásról.

Alcohol Free a July Cup-on

Néha az élet ellened megy, és ezt el kell fogadnod. A legfontosabb dolog számomra az, hogy nem volt önsajnálatom a meghallgatás előtt, és el akartam távolítani az önsajnálat gondolatát a meghallgatásról távozva is.

Emlékszem, Ralph Beckett felhívott, és azt mondta: “Ha bármilyen elképzelésed van a fellebbezésről, töröld ki a fejedből. Használd okosan az időt, és gyere el, mutasd meg magad, és lovagolj ki értem, amikor csak akarsz, és várd, hogy visszatérj“.

Megfogadtam a tanácsát, és pontosan így tettem.

RP: Most már jól érzed magad?
OM: Igen, az AA-gyűlések (anonim alkoholisták – a szerk.) megvilágosító erejűek, és ott mindenkinek megvan a maga története. Néha érdekes és szórakoztató is lehet, különösen akkor, amikor az emberek már 20 éve vagy még régebben nem isznak. Amikor elkezdenek beszélni a múltjukról, akkor tudnak nevetni és viccelődni, így ezek a pillanatok általában friss levegőt jelentenek. Ha rosszul is érzem magam amikor bemegyek egy AA-gyűlésre, de biztosan mindig jól érzem magam, amikor kisétálok onnan. Ez a kulcs.

Sokan követik  lóversenyzést, és megkérdezik tőlem például, hogy ki fog nyerni szombaton. Mindig azt mondom, hogy “ne kérdezzenek zsokét, mert mi borzalmas tippmesterek vagyunk“. A Racing Post stúdiójában volt egy szerencsés yorki tippem, de előtte nem tudtam győztest tippelni.

RP: Mostantól mit tervezel a február 16-i visszatérésedig?
OM: A szüleim proaktívak voltak. Édesanyám az elmúlt két hónapban itt volt, édesapám pedig néha átjön látogatóba.

A következő két hétben a díjugratáson leszek rajta. Van egy új lovam, akit lovagolhatok, aki ötcsillagos nagydíjon ugrott. Visszatértek a vadászlovak is, és felkészítem őket a lovas vadászidényre, ami nincs már túl messze. 9889-large.jpegA párizsi tömeg a Prix de l’Arc de Triomphe-on

Októberben elmegyek az Arc-ra, az az egyik kedvenc versenynapom, és a Champions Day is közeledik. A Melbourne Cup-ra is elmegyek – nem voltam ott azóta, hogy Benbatl-lel második lettem a Cox Plate-en.

Végső soron az a fontos számomra, hogy továbbra is lovagoljak, és folytassam a fitnesz- és tanácsadási foglalkozásokat. Minden nap lovagolni akarok.

RP: Visszatérve is üldözni fogod a bajnoki címet?
OM: William Buick hihetetlen évet zárt, és elképesztőtan magas nyerési aránnyal lovagol. Nagyon nehéz lesz vele versenyezni. Jó kapcsolatrendszerre tett szert, és ki van éhezve a sikerre. Mindent megteszek, hogy annyi győztest lovagoljak, amennyit csak tudok. Én is éhes vagyok, és alig várom, hogy februárban újra versenyezhessek.

A cikkben szereplő interjú forrása a Racing Post Weekender Q&A című műsora Natalie Green műsorvezetésében.

Képek: Racing Post

süti beállítások módosítása