Forma-1 - Haldoklik az autóversenyzés?

A mai napon tovább bővítjük a Turf&Sports palettáját.

Méghozzá a világ egyik legnépszerűbb sportága, a Formula-1 követel magának helyet egy kiváló, hozzánk most csatlakozó szerző révén. Ahogyan már megszokhatták a Turf&Sport nem híroldal, ezért elsősorban gondolatainkat olvashatják ebben a témában is.

Háborgó rajongók, akció nélküli versenyek... - Ez a 2019-es királykategória dióhéjban.

Számos szurkolói oldalon találkozhatunk habzó szájú, és csalódott kommentekkel, miszerint a rengeteg szabály megöli a versenyt. De mik azok a dolgok, amelyek a nézők szerint a leginkább ártanak az izgalomnak?

Kezdjük talán valami olyan dologgal, ami inkább a drukkolás örömét veszi el egyes emberektől. Nyilvánvaló, hogy aki kedvel valamiféle sportot, az talál magának olyan versenyzőt, aki számára a legszimpatikusabb, legtehetségesebb, ezáltal szeretné, hogy minél sikeresebb legyen. Nincs ez másképp a Forma-1 háza táján sem. Sőt! Bárhol, bármilyen témába illő posztnál megnézhetjük a komment szekciót, és világosan elénk tárul a kép, ahogy heves betűcsatába bocsátkozva egymást szidják a különböző csapatok követői, amiért eltérő véleménnyel rendelkeznek (és itt természetesen nem a kulturáltan kifejtett eszmecserékre kell gondolni... egyáltalán nem).

Talán mindent elárul az idei, valamint a tavalyi helyzetről az, hogy Bernie Ecclestone (a cégcsoportok egyik vezetője) korábban így nyilatkozott: ,,Ha a pilóták valami olyan dolgot tesznek, amiről a szponzorok, vagy a csapat úgy érzi nem megfelelő, azonnal utasítják őket, hogy hagyják abba, ne tegyék többet... Minden apróságért büntetnek, és ez hülyeség."

A tankolás egy olyan pont, amely visszatérésének a versenyzők mellett rengeteg rajongó is örülne. Romain Grosjean a Haas F1-Team egyik ülésének birtokosa egy szabályokról szóló tárgyaláson kifejtette, hogy miért lenne előnyös a tankolás újbóli bevezetése. Az indok pedig egyszerű: az autók túl nehezek, amik főként a startnál, emellett a kanyarokban jelentenek nehezítő körülményeket. Az újabb autók üresen is nehezebbek, mint néhány évvel ezelőtt. Jelenleg 900 kg körül jár egy autó össztömege, ezzel szemben 10 éve 600 kg körül mozgott ez a súly.

A turbóhibrid motortechnológia hiába váltotta ki az ellenszenvet, mégis van pozitív oldala: mégpedig környezetvédelem szempontjából, ami manapság egyáltalán nem elhanyagolható!

A négyszeres világbajnok, Sebastian Vettel is hangot adott már véleményének a túlszabályozottság okából. Szerinte ez az összetett rendszer néhány éven belül abszolút a sport élvezetét, és a szórakozást fogja elvenni. Továbbá elmondta, hogy mindössze két oldalnyi szabályzat is bőven elég lenne, így a pilótáknak is több lehetősége lenne kibontakozni, manőverezni.

A felsorolt néhány dolog mellé azonban még több ezer sort írhatnánk, hogy melyek azok a dolgok, amik a FIA  (Nemzetközi Automobil Szövetség) átgondolására szorulnak, viszont evezzünk kicsit pozitívabb vizekre, hogy elmondhassuk miért érdemes követni mégis ezt a száguldozást:

Megkockáztatható a kijelentés, hogy az idei év rendelkezik a legfiatalabb és legtehetségesebb mezőnnyel. 

A 2018-ban még az Alfa Romeo Sauber F1-Team-nél debütáló monacói Charles Leclerc mára már a Ferrarit hajthatja. 2 győzelemmel, 5 pole pozícióval, valamint a világbajnoki tabellán 215 ponttal rendelkezik egyénileg. Lenyűgöző teljesítmény, hiszen ez az első éve a topcsapatnál. A McLaren fiatal üdvöskéje Lando Norris, aki 19 éves kora ellenére már igen ígéretes eredményeket ért el. Az egyéni pontversenyben 35, míg a kontsruktőriben 101 ponttal rendelkezik csapattársával, Carlos Sainz-szal. Alexander Albon váratlanul lett a Red Bull versenyzője, ugyanis augusztusban Pierre Gasly helyére szerződtették le a pályafutása korai szakaszában tartó, ám annál több potenciált tartogató thai autóversenyzőt, aki azóta bizonyított is: 52 pontot zsebelt be. Végül pedig, de nem utolsósorban a Williamsnél autózó George Russelt  érdemes figyelni, hiszen meglepően tehetséges. Emellett pedig az ötszörös világbajnok Lewis Hamilton továbbra is halmozza sikereket a Mercedes csapata számára, gyakran rekordokat döntve.

Természetesen minden pilótáról tudnánk áradozni, azonban ezt meghagyjuk a későbbiekre.

És hogy megválaszoljuk a címben feltett kérdést: szerencsére erről még nincsen szó, viszont a jelenlegi kötött szabályrendszer miatt sok sajátosságát és szépségét elveszíti a sportág, de követőkben egyelőre nem szenved hiányt.

Ez volt tehát bemutatkozó írásunk a  száguldó cirkusz világáról. Reméljük élvezték. Ha tetszett kövessenek minket Instagramon és mondják el bátran a véleményüket. 

Képek: Formula 1 twitter

süti beállítások módosítása