Hírcsokor - Mercedes, avagy az élő történelem

Újabb konstruktőri címet biztosított magának a német óriás.

A Hagibisz nevű tájfun nem akadályozta az eltolt időmérő lefutását, melyet Sebastian Vettel pályacsúccsal húzott be csapatának, 1:27,064-es időt ment a maranellói istálló autójával. Ezzel a Ferrari az első két rajtrács tulajdonosaként sorakozott fel a nagydíj kezdetén, míg a Mercedes versenyzői a harmadik, illetve negyedik helyekről indulhattak. Nem sokáig örülhettek a négyszeres német világbajnok pole pozíciójának, ugyanis Vettel egy hibát vétve elrontotta a rajtot, ezzel arany tálcán kínálva át a vezető pozíciót a mögötte sorakozó ellenfeleknek. Valteri Bottasnak több sem kellett: magabiztossággal vette át az éllovas helyét, majd meg is nyerte a futamot. Vettelt másodikként, míg az őt kergető Lewis Hamiltont harmadikként intette le a kockás zászló (egyébként korábban). A Mercedes csapatának neve tehát egy újabb fejezetet kap az autósport és a Forma-1 aranykönyvében, hiszen még sosem látott módon, egymás után immáron hatodik alkalommal diadalmaskodnak a konstruktőri világbajnoksági címért vívott csatában.


Vettel startot követő hibája után akadtak más problémák is az olasz csapat háza táján, hiszen az ígéretes újonc Charles Leclerc összeért a Red Bullnál ülésező Max Verstappennel. Mindkét autó sérült, Max kavicságyra csúszott a pályáról, és később fel is adta a futamot. Leclerc folytatta a versenyt sérült autójával, amellyel újabb bajt okozott: a sürgősen cserére szoruló első szárnyról lerepült valami, eltalálva Hamilton autóját, ami ennek következtében szintén károsodott. A Ferrari tehát nem jeleskedett úgy, mint az időmérő során. A startot követően egyik pilótájuk sem úszta meg vizsgálat nélkül, végül Charlesra 15 másodperces büntetést szabtak ki.


Sok rajongó álma vált valóra, amikor bejelentették a hírt, hogy a 2021-es szezon ismét a McLaren-Mercedes együttműködését hozza majd magával. Az ok, a régi felállás visszatérésére pedig nem más, minthogy a csapat keveselli a Renault motor kínálta versenyzési lehetőségeket. Az egykori topteam szeretne ismét versenyben állni a dobogóért, valamint világbajnoki címért, amit a korábbi Mercedessel való közös munka során sikeresen elértek, mint például 2008-ban Lewis Hamiltonnal.

A hétvége abszolút legnagyobb sztárja volt a 31 éves Naoki Yamamoto japán autóversenyző, aki Pierre Gasly Toro Rossojával tehette meg az első szabadedzés távját. A Super Formula és a Super GT bajnok körüli felhajtás idegen volt a versenyző számára, azonban a lehető legjobban kezelte a rivaldafényt. Elmondta, hogy nagyon örül a lehetőségnek, amit kapott, hiszen a szereplése miatt talán a hazájából származó fiatal és tehetséges pilóták is több figyelmet kaphatnak a jövőben.


A Haas csapatfőnöke meggondolatlanul cselekedett, amikor az alábbi kijelentést tette Kevin Magnussen büntetése miatt: ,,Ha nem lenne ilyen hülye, idióta versenybíró, nyolcadikok lennénk." Az eset vége, a hirtelen fellángoló Guenther Steiner pénztárcáját rövidítette meg 7,500 euróval.

Mit csináltak versenyzőink a szabaddá vált szombaton? Lewis Hamilton Tokiót tette célpontjává, Romain Grosjean vásárolt egy versenyautó modellt, amit szeretne összerakni, egyesek a videójátékra, míg mások a Netflixre és a lazításra szavaznak, George Russel a bowlingra esküszik, míg a vicckirály Daniel Ricciardo egy bárban töltötte az idejét, de akadtak olyanok is, akiknek volt még elvégzendő feladatuk a nagy megmérettetés előtt.

Krónikánk erre a hétre véget ért, de jövő héten újra jelentkezünk az általunk legfontosabbnak, legérdekesebbnek tartott hírekkel, eseményekkel. Ne feledjék:

október 27-én Mexikóvárosból élvezhetjük a száguldó cirkuszt!

 Fotók: Formula 1 twitter, Toro Rosso twitter

süti beállítások módosítása