Hírcsokor - Mexikói lázban

Már visszaszámoljuk a napokat a Mexikói Nagydíj startjáig...

Történt, és még történni is fog néhány monumentális jellegű dolog a F1 életében. Kezdjük például a Renault esetével. Előző cikkünkben már ejtettünk néhány szót arról, hogy a McLaren búcsút int a francia gyártónak, és 2021-től ismételten a Mercedes motorjával fognak versenyezni. A sárgák istállójának azonban vannak más problémái is, ugyanis a Japán Nagydíj lefutása után, a Racing Point a szóban forgó csapat mindkét pilótája ellen óvást nyújtott be, azzal az indokkal, hogy a fékerő elosztás (aminek állítása a versenyzők feladata), automatikusan működik az autóikban. A kivetnivaló ebben a történetben pedig nem más, minthogy így hatalmas előnyt zsebelhetnek be a versenyek, illetve időmérők során. Mindemellett, új igazgatójuk Clotilde Delbos nem szeretné támogatni a csapat F-1-es projektjét.

Lewis Hamiltonról köztudott, hogy átlátja, és szereti is átgondolni mind a jó, mind a gyengébb dolgokat, amelyek a jövőben előrébb vihetik a Mercedest a ranglétrán. Kifejtette véleményét, miszerint a Ferrarik továbbra is gyorsak az egyenesekben, valamint fontosnak tartja, hogy a megbízhatóság, amivel jelenleg is rendelkeznek a jövőben is jelen legyen. 2017-ben, és 2018-ban Mexikóban avathattuk világbajnokká a britet, azonban úgy tartja, hogy az autóik beállítása miatt vélhetőleg ez lesz a legnehezebb hétvégéje a topteamnek, mindemellett kérdésesnek tartja a világbajnoki cím kihirdetését, hisz' csapattársa, Valteri Bottas is kiemelkedő pozíciót foglal el a tabellán.

Az eddig marketing szempontjából Toro Rosso néven jegyzett csapat (még nem hivatalosan) 2020-tól Alpha Tauri-ként lesz megtalálható a pályán. A változás oka, hogy Dietrich Mateschitz vállalkozását szeretné népszerűsíteni. Előreláthatólag az új festést, és a nevet kizárólag más változás nem fog történni.

Ha már a 2020-as változásokról beszélünk, nem mehetünk el szó nélkül a kvalifikációs futamok mellett sem, ami azt foglalja magába, hogy az eddig megszokott időmérő edzés helyett három pályán történő rövid verseny döntene arról, hogyan alakul a nagydíjak rajtrácsának sorrendje. Ahhoz, hogy ez elfogadottá váljon, minden csapat együttműködésére szükség lenne, viszont a Ferrari hazai pályáján, Monzában nem szeretne új forgatókönyvet, a megszokott helyett.

Evezzünk egy kicsit a mindennapok történéseihez, hiszen két versenyző is ünnepelhette születésnapját. Október 16. Charles Leclerc nagy napja volt, ekkor töltötte 22. életévét a vörösök egyik ülésének birtokosa. Nem sokáig szerepelhetett reflektorfényben, mert a legendás "Jégember", Kimi Raikönnen 17-én 40 éves lett, ez pedig nagyobb visszhangot kapott a média keretein belül.

Vasárnap 20:10 Mexikói Nagydíj!

Fotó: Formula-1 twitter

süti beállítások módosítása