“Azt mondják, hogy a versenylovak képesek megváltoztatni a körülöttük lévő emberek életét.”

La Havre visszavonul!

le-havre4-800x445.jpg

A 2009. évi Prix du Jockey Club bajnok eddig több mint 50 black-type nyerőt adott, de a tavalyi esztendő végén egészségügyi problémák merültek fel nála, így született meg a döntés, a most 16 éves csődör karrierjének befejezéséről.

Sokkal tartozunk neki, de az ő jóléte az elsődleges. Le Havre a francia büszkeség forrása. Tudjuk milyen ritkák ezek a lovak. A legcsodásabb érzelmeket adta nekünk. Több mint egy évtizede éltünk mellette és minden pillanatot megőrzünk vele kapcsolatosan.

Azt mondják, hogy a versenylovak képesek megváltoztatni a körülöttük lévő emberek életét.

Pontosan ez történt vele is. Anna Sundström, Gérard Augustin-Normand, Mathieu Alex, Sylvain Vidal, Jean-Claude Rouget és csapataik számára ez a ló mindent megváltoztatott.” – mondta a tulajdonos Gérard Augustin-Normand, aki ennél is tovább ment: “Le Havre volt életem legfontosabb lova. Vele kezdődött minden és emiatt a búcsú nagyon érzelmes számomra. Nem foglalkoztam volna tenyésztéssel ha ő nincs. Minden Le Havre-val kezdődött, nélküle valóban nem kezdtem volna bele. Amikor ménesbe ment a legjobb esélyeket akartam megadni neki, mindent, amire szüksége van a sikerhez. Nagyon hálás voltam neki azért, amit Ő adott nekem.”

le_havre.JPG

“Nagyon hálás vagyok Jean-Claude Rouget-nak (ő vásárolta a csikót 100,000 euróért és ő volt a trénere is – a szerk.), azt hiszem, ez volt az első győzelme a Jockey Clubban és ez csodálatos év volt számunkra. Szintén hálás vagyok Christophe Lemaire-nek, Sylvain Vidalnak, Mathieu Vidalnak és az egész csapatnak. Szólnom kell Anna Sundstromról, Le Havre tenyésztőjéről is. Az ő története számára is a kezdet volt és remélhetőleg még sokáig nem lesz a vége az Ő történetének. Anna egy csodálatos nő és nagyon fontos számomra.”

Le Havre marad természetesen a normandiai Haras de Montfortban, kizárólag kancákat nem fedez többé.

Apaméni karrierje világszinten döntő jelentőségű,

hiszen számos lányát küldték Japánba, ahol azok leszármazottjai máris arattak Gr3-as és Gr2-es győzelmeket. 

Európában természetesen több Gr1 nyerő ivadéka is van. A teljesség igénye nélkül elég megemlíteni a Champions Fillies & Mares Stakes győztesét, Wonderful Tonight–ot, a Prix De Diane és Poule d’Essai des Pouliches-bajnok, Avenir Certaint, vagy éppenséggel az ugyanezt a duplát véghez vivő, La Cressonniere-t.

Mindent köszönünk, Bajnok!

A képet Vonczem Gabriellától kaptuk, aki volt oly szerencsés, hogy kétszer is láthatta élőben. Köszönet érte!

süti beállítások módosítása