Oisin Murphy: "Alig várom, hogy visszatérhessek, de tudom, hogy nem lesz könnyű" - 1. rész

Az eltiltását töltő fiatal sztárzsokéval a Racing Post készített interjút.

105170-large.jpeg

Oisin Murphy a múlt hétvégén a Racing Postot a Chelsea meccsprogramjára cserélte, és a Sprint Kupa formája helyett inkább a Chelsea új átigazolásainak hatalmas listáját értékelte, amikor a Stamford Bridge-re utazott, hogy megnézze csapata West Ham elleni mérkőzését a Premier League-ben.

A háromszoros bajnok zsoké számára megváltoztak az idők, miután 14 hónapra eltiltották a sportágtól a Covid-protokoll megsértése és a sportág hírnevét sértő magatartás, valamint két pozitív alkoholteszt miatt.

Murphy a kényszerszünetet rehabilitációra használta, hogy februárban erősebben és jobban térhessen vissza, mint valaha, és ez idő alatt számos új szenvedélyt talált - köztük a Chelsea-t -, de a lovak még mindig központi szerepet játszanak az életében.

RP: Mit csináltál, hogyan foglaltad el magad?
OM: Soha nem tudtam nyugton ülni. Tavaly télen sokat jártam lovas vadászatra, hetente kétszer-háromszor. Aztán karácsony előtt és után minden hétvégén ugrottam átugrottam Spanyolországba, "napfénytúrára". Kora tavasztól Andrew Baldingnak kezdtem lovagolni Lambournban és Newmarketben. Az életem továbbra is a lovak körül forog, de inkább sportlovakkal, mint versenylovakkal. 

Alapvetően minden napra tervet készítek, és beírom a naptáramba az olyan apróságokat, mint például a kutyasétáltatás, az AA [Anonim Alkoholisták] találkozójára vagy egy tanácsadásra való eljutás. Hetente egyszer tartok egy virtuális ülést, majd hetente egyszer egy személyes ülést ugyanazzal a személlyel, és ezt kombinálom a lovaglással és a díjugratással, amit most épp csinálok. Az idő gyorsan telik.

Idén rengeteg esküvőn is részt vettem. Általában, amikor lovagolok, nem tudok elmenni rájuk, úgyhogy ez jó volt.

105171-large.jpeg

RP: Tehát még mindig tudtál más szakágakban versenyezni?
OM: Igen, rengeteget versenyeztem díjugratásban, főleg hétvégente. Hétfőn volt az első brit military-versenyem. Nem vágyom arra, hogy military-lovas legyek, de a lovam hibátlanul teljesítette a díjugratást és a tereplovaglást, bár a díjlovagló vizsgámat elfelejtettem.

RP: A díjugratás egyértelműen szenvedély - mikor kezdődött ez az egész?
OM: Gyermekkoromban nagyon el voltam kényeztetve, édesanyám és édesapám mindenhová elvittek ugróleckékre és versenyekre. Kiváló pónijaim voltak, és felnőttként szerettem volna díjugrató lenni. Az iskolában megtanultam németül, mert az volt az álmom, hogy Marcus Ehninggel [Németország olimpiai aranyérmes díjugratójával] edzhessek. Az iskola befejezéséhez közeledve egy nyarat Tommy Stacknél és Ballydoyle-ban töltöttem Aidan O'Briennél. Megtudtam, hogy Andrew Baldinggal felvették a kapcsolatot, és oda akartak küldeni, hogy remélhetőleg a tanítványaként szerződjek hozzá.

Egészen az idei évig nem tudtam igazán megélni a díjugrató álmomat. Szép lovaim vannak körülbelül 1,35 méteres szintig, de ennél sokkal nagyobbakat is ugrottak már, így tényleg a komfortzónájukban vannak. Ez jó szórakozás számomra, és egy lehetőség, hogy egy szenvedélyemnek hódolhassak.

RP: Számíthatunk arra, hogy legközelebb gátversenyzői engedélyt is szerzel?
OM: Nicky Henderson megígérte, hogy kapok egy lovat [nevet], de szerintem Andrew Balding és a szüleim elborzadnának, ha azt mondanám, hogy gátversenyen lovagolok.

79083-large.jpeg

RP: Hogy érzed magad a következő szezonnal és a visszatéréseddel kapcsolatban?
OM: Az a sok jóindulat, amit kaptam, különösen, amikor elmentem a Dublin Horse Show-ra, nagyszerű volt. Tudod, hogy Írországban mindenki bizonyos fokig követi a lóversenysportot, és igazán motivál és éhségre ösztönöz, amikor az emberek azt mondják nekem, hogy alig várják, hogy visszatérjek.

A lényeg az, hogy nem lesz könnyű. Nem számít, hogy mennyit lovagolok, mennyit dolgozom a konditeremben és a szimulátorban, tudom, hogy nem leszek olyan ösztönösen éles, mint általában, amikor meccsre alkalmas vagyok. Még amikor lovagoltam, akkor is voltak olyan időszakok, amikor úgy éreztem, hogy bármit meg tudok nyerni, aztán voltak olyan időszakok, amikor önbizalomhiányos voltam, amikor azt hittem, hogy nem lovagolok jól, és nem voltam elégedett a teljesítményemmel. 

Februárban, az évnek egy kicsit furcsa időpontjában térek vissza. Sok top lovas van távol, és a lehetőségek száma, amiket kapok, talán nem lesz olyan jó, mert sok edző, akinek lovagolok, nem sok lovat tart munkában az évnek ebben az időszakában. Remélem, hogy elég alapozó munkát végeztem és eleget lovagoltam ahhoz, hogy az emberek szívesen támogassanak és újra felkérjenek. Remélhetőleg el tudok menni az olyan nagy találkozókra, mint a Saudi Cup és a Dubai World Cup, csatlakozhatok a japánokhoz és azokhoz az emberekhez, akiknek általában lovagolni szoktam, és rögtön beindulhatok.

Jó, hogy mindezt megtervezem, de nekem kell megtennem. Szerencsére is szükségem lesz, hogy tisztességes lovakra üljek fel, amelyeknek esélyük van a győzelemre.

Nagyon szerencsés voltam. Anna Lisa, Andrew Balding felesége olyan nekem, mintha a második anyám lenne. Mindig telefonál, hogy jól vagyok-e, és megkérdezi, mikor tudok lovagolni.

Motivál, hogy Andrew-nak jó lovai vannak az istállóban, és hogy én is részese lehetek ennek. És remélem, hogy így van ez azokkal is, akiknek általában lovagolni szoktam.

Holnap folytatjuk.

Az interjú forrása a Racing Post Weekender Q&A című műsora Natalie Green műsorvezetésével.

Képek: Racing Post

süti beállítások módosítása