Hanga a szomszédban

Hanga Ádám a szerb Crvena zvezdánál folytatja kosaras pályafutását.

f01t5bswyaiqv8z.jpg

A 34 éves válogatott játékos szerződtetését menedzsmentje közölte szerdán az MTI-vel. Az NBA Las Vegas-i nyári ligáján tartózkodó Lóránt András elmondta, Hanga kétéves szerződést kötött a belgrádi klubbal, amely megnyerte az elmúlt három szerb bajnoki idényt, és tizedik lett az Euroliga előző kiírásában.

A klub közösségi oldalán "Welcome to Belgrade, Adam!" kiírással köszöntötte új szerzeményét.

Hanga legutóbb a Real Madridot erősítette, amellyel májusban elhódította az Euroligát, emellett bajnokságot és kétszer spanyol szuperkupát nyert a fővárosiakkal. A 200 centis kosaras 2011-ben szerződött az Albacomptól Spanyolországba, ahol a Manresa, a Baskonia, a Barcelona és a Real csapatában szerepelt, közben a 2014/15-ös idényt kölcsönben az olasz Avellinónál töltötte.

"Nagyon boldog vagyok, mert a célom a Madridtól való távozás után az volt, hogy továbbra is játszhassak az Euroligában. Azt gondolom, hogy még mindig van bennem jópár év ezen a szinten" - nyilatkozta szerdán az M1 aktuális csatornának Hanga. Hozzátette, a Crvena zvezdától olyan ajánlatot kapott, ami mind szakmailag, mind pedig a családja szempontjából remek.

"Nagy hagyományokkal rendelkező klubhoz érkezem, amelynek a szurkolótáborát senkinek sem kell bemutatni, és itt is lesz lehetőségem olyan rangadókon játszani, mint Madridban a Barcelona elleni El Clásicók. Nagyon várom a Partizannal szembeni mérkőzéseket" - emelte ki Hanga.

Az 1945-ben alapított KK Crvena zvezda 23-szoros bajnok - a korábbi Jugoszláviát és Szerbia-Montenegrót is beleértve -, 12-szeres kupagyőztes, továbbá olyan klasszisokat adott a sportági Hírességek Csarnokának, mint Vlade Divac vagy Drazen Dalipagic. Az Euroligában 2013 óta folyamatosan szereplő gárda a 18 386 férőhelyes Stark Arenában vívja hazai meccseit.

"Nagyon jó hangulatban váltunk el a Reallal" - kezdte az MTI érdeklődésére a 34 éves klasszis. "Meg kell érteni az üzleti szempontokat, csökkenteni akarták a tavalyi 17-es keretet, és nekem volt lejáró szerződésem. Az utolsó időszakban volt sok találkozóm, nagyon korrekt volt mindenki, úgyhogy elmondhatom, hogy én így még nem váltam el klubtól, mint Madridban. Négyszemközt beszélgettem másfél órát Florentino Perez klubelnökkel az élet dolgairól, amit szerintem nem mindenki mondhat el magáról, és úgy köszönt el, hogy ha a pályafutásom után be akarok kapcsolódni az egyesületi munkába, keressem meg őt. A magam részéről pedig elértem, amit akartam, ezalatt főleg az Euroliga-diadalt értem."

A klubváltás kapcsán Hanga Ádám elárulta, sokan érdeklődtek iránta, megkereste két nem euroligás spanyol klub is, de ő érez annyi motivációt magában, hogy játsszon még az Euroligában.

"Aztán egyszer csak befutott a zvezda ajánlata, és olyan gyorsan történtek a dolgok, hogy egy nappal később már alá is írtuk a szerződést úgy, hogy hazafelé jövet félreálltam útközben a kocsival" - mesélte.

Forrás: MTI, kép: @meridianbet Twitter

süti beállítások módosítása