Remek kezdés New Yorkban

Két magyar fiú a második fordulóban US Openen!

marozsan.jpg

Előbb Marozsán Fábián öt szettben győzte le Richard Gasquet-t, majd Fucsovics Marci Sebastian Kordát.

A US Openen pályafutása során először főtáblás magyar teniszező, aki 92. a világranglistán, először csapott össze a 37 éves franciával (55.), aki karrierje legjobbjaként hetedik is volt az ATP-rangsorban.

Marozsán 15, Gasquet 13 ászt szervált a találkozón. A magyar teniszező következő ellenfele is egy francia játékos, a 22. helyen kiemelt Adrian Mannarino lesz.

Marozsán - menedzsmentje tájékoztatása szerint - a találkozó után kijelentette: nagy dolog, hogy győzött, mert eddig csak a wimbledoni kvalifikáció döntőjében kellett három nyert játszmáig tartó meccsen döntő szettet játszania.
"Akkor kettő nullás szetthátrányból álltam fel, de a végén kikaptam, most az első kettőt én nyertem, és Gasquet egyenlített, viszont a végén én jöttem ki jobban a csatából, teljesen fordítva történt minden" - értékelt a játékos.
A teniszező elmondta, hogy az első két meccslabdánál volt egy kisebb mentális kihagyása, de ellenfele játéka is feljavult a harmadik szettre, Gasquet gyorsabban játszott.

"Elizgultam a helyzetet és féltem, hogy meg fog fordulni, és vissza is jött a mérkőzésbe. Nehéz volt a sérülésem után ennyire hosszú, kiélezett tétmeccset játszani, de örülök, hogy itt vagyok, annak még inkább, hogy győztem" - mondta Marozsán, aki kötéssel a lábán játszotta le a találkozót.

"A mérkőzés végén, négy kettőnél már nagyon görcsöltem, de igyekeztem mutatni, hogy minden rendben, és ez sikerült is. Aztán öt kettőnél, amikor az első két pontot megnyertem, éreztem, Gasquet elengedte magát kissé, így le tudtam zárni a mérkőzést fogadóként, ami azért is fontos, mert úgy éreztem, nem biztos, hogy sokáig bírom még" - fogalmazott Marozsán Fábián. 

Fucsovics Márton közel négy és fél órás csatában nyert a 31. helyen kiemelt, hazai közönség előtt szereplő Sebastian Korda ellen.

Eredmények: 1. forduló (a 64 közé jutásért):

Marozsán Fábián - Richard Gasquet (francia) 6:3, 6:1, 6:7 (5-7), 6:7 (1-7), 6:2
Fucsovics Márton - Sebastian Korda (amerikai, 31.) 7:6 (7-4), 4:6, 7:6 (7-1), 4:6, 6:4

Forrás: MTI, kép: @thenet_m Twitter

süti beállítások módosítása