Dorka Olaszországban

Hét elején a Familia Basket Schio facebook oldala köszöntötte az Olaszországba érkező magyar lányt.

juhaszdorka.jpg

"Kicsit jó lesz hazatérni, még akkor is, ha nem Magyarországra költözöm. Nagyon várom már, hogy elkezdjem az európai profi karrieremet, az Euroligában is pályára léphetek majd, ami teljesen új kihívás lesz" - idézi Juhászt a Nemzeti Kosárlabda Akadémia honlapja, ahol élménybeszámolót tartott.

A 23 éves, pécsi születésű és nevelésű kosaras 2018-ban költözött az Egyesült Államokba, ahol egyetemre járt, és előbb az Ohio State, majd a Connecticut játékosa volt. Idén áprilisban bekerült az észak-amerikai női profiligában (WNBA) szereplő Minnesota Lynx keretébe, csapatával a negyeddöntőig jutott, őt pedig a szezon legjobb újoncai közé választották.

Juhász az élménybeszámolón arról is beszélt, a magyar válogatottal több fontos eseményre is készülnek, és már nagyon várja, hogy hazai szurkolók előtt játszhasson címeres mezben, hiszen Sopron ad otthont februárban az olimpiai selejtező egyik csoportjának.

"Ugyan negyven mérkőzést játszottunk az alapszakaszban, és még hármat a rájátszásban, de nagyon gyorsan eltelt az idő az edzőtábor kezdete óta. Nagyon élveztem az itt töltött időszakot, sokat tanultam, jó élményeket gyűjtöttem a játékostársaimmal és az edzői stábbal közösen. A szezonzárást nyilván nem így terveztük, de az, hogy újoncként a kezdőcsapat tagjaként játszhattam, fantasztikus volt" - tekintett vissza az idény mellett a Connecticut Sun ellen 2-1-re elvesztett párharcra a rájátszásban. "Hálás vagyok az edzőimnek, hogy megadták nekem a lehetőséget. Őrült kaland volt ez az idény, sokat tanultam, nagyszerű volt itt lenni Minnesotában. Ami biztos, hogy a jövőben még kiegyensúlyozottabbnak kell lennem, és a palánkok alatt jobban kell dolgoznom. Nem könnyű újoncként a belső posztokon érvényesülni, mert fizikálisan erős, nagyon rutinos játékosok vannak minden csapatban. Európában kicsit más a játék, biztos sokat fog segíteni az ottani stílus abban, hogy jövő nyárig mindenben előre lépjek" - mondta Juhász, akire az olasz bajnokság mellett Euroliga-szereplés is vár a Schióval.

"Összességében büszke vagyok az újoncszezonomra és arra, amit elértem" - fogalmazott Juhász Dorka, aki első WNBA-szezonját meccsenkénti 6 pontos, 6,5 lepattanós és 2,6 gólpasszos átlaggal zárta.

Forrás: MTI, kép: Familia Basket Schio - Facebook

süti beállítások módosítása