Így kell búcsúzni

Goodbye Son, Well Done..

ffq7dudagaaryt2.jpg

....harsogta a tokiói speaker a 41. Japan Cup utolsó métereiben.

Contrail egy igazi szupersztár és ennek megfelelőn méltatott telivér volt már 2020-ban is hazájában, de egyetlen rangos cím még hiányzott a trófeagyűjteményéből. Mégpedig Japán kirakatfutama, a Japan Cup, ahol tavaly is jól futott: csak a korszak ünnepelt csillaga, Almond Eye végzett előtte.

Most senki.

Lovasa, Yuichi Fukunaga kiválóan helyezkedett vele, a táv nagy részében csak annyit kért tőle, amennyi feltétlenül kellett, majd a finisben jöhetett a gálaelőadás. 

Contrail Japan Cup győzelemmel fejezte be pályafutását.

Lovasa így búcsúzott barátjától: 

"Nagyon büszke vagyok rá. Ahogyan ma bizonyított - le vagyok nyűgözve. Minden zsoké álma lehet Ő és végtelenül hálás vagyok, hogy én lehettem a társa. Megkönnyebbültem, hogy ezzel a győzelemmel indíthattuk őt a következő pályafutására." - nyilatkozta  Yuichi Fukunaga.

Az európai lovak nem rúgtak most (sem) labdába. Grand Glory 6., Japan 8., míg a telivér Vb-n második Broome csak 11.

Deep Impact Hármas Korona-bajnok fia a versenynap után meg is kapta a neki járó ünnepélyes búcsúztató ceremóniát. Nem túlzás: amikor trénerével a hátán bevonult a világ legnagyobb lóversenystadionjába, szem nem maradt szárazon.

"Most csak a megkönnyebbülés és a magány vegyes érzései kavarognak bennem. Be kell vallanom, hogy sok feszültség volt bennem, amíg őt treníroztam, de ő segített abban, hogy érettebbé váltam, így ezt nem tudom neki eléggé megköszönni. Hiányozni fog, de csodálatos lenne megnyerni Párizsban az Arcot valamelyik utódjával." - búcsúzik tőle trénere, Yoshito Yahagi.

Csak egy adalék a japánok híres játékszenvedélyéről: a pályán a tavalyi 99.000 után idén - a covid protokoll miatt -  csak 10.099 néző volt jelen, de a fotelekből és az irodákban majd 32 milliárd jenért, azaz pontosan 92 milliárd (!) forintért fogadtak. Erre mondjuk pestiesen: nem semmi.

Nyitókép: @netkeiba Twitter

süti beállítások módosítása