Egy új-zélandi a világ legjobbja

Születésnapján bemutatjuk a világ legjobb zsokéját.

james_mcdonald_5.png

James McDonald 1992. január 6-án született Új-Zélandon. Versenyzői karrierje 15 évesen kezdődött szülőhazájában, és viszonylag gyorsan robbant be a köztudatba. Negyedik szezonjában (2010/11-ben) szerzett 207 győzelmével már bajnok lett. John O’ Shea tréner csábította Ausztráliába, és 2013/14-ben lett először champion Sydney-ben. Ekkor nyerte a Golden Slipper, Queen Elizabeth Stakes, Australian Oaks versenyeket többek között.

Később a Godolphin istállóhoz szerződött, de elfajultak a dolgok, amikor bűnösnek találták egy olyan lóra tett fogadásban, amit éppen ő lovagolt.

2015 végén 18 hónapra eltiltották, de ez az időszak is előnyére vált.

Visszatérése után így nyilatkozott: ”A legtöbbet kihoztam a távollétemből, hogy módosítsak a hozzáállásomon így határozottan erősebben tértem vissza.” – mondta McDonald.

Ami történt velem az nemcsak nekem, hanem sok embernek is görbe tükröt mutatott, köztük sok társamnak akik látták, hogy mi történhet ha megszegik a szabályokat. Semmiféle rossz érzésem nem volt bizottsággal szemben, elvégre ők csak a munkájukat végezték, és bár akkor azt hittem, hogy ez túl kemény büntetés volt, meg kellett fizetnem az árát. Amióta tavaly májusban visszatértem, a lovaglás minden területén dolgoztam, hogy előrébb lépjek, hogy jobbá váljak. Elhatároztam, hogy javulni fogok – súlyommal, erőnlétemmel, a trénerekkel kapcsolatban - és az új szezon kezdetén készen álltam a versenyzésre. Rengeteg győztest lovagoltam, de az első futam előtti  másodpercek frusztrálóak voltak."

Visszatérése után azonban kiválóan tudott élni a kapott lehetőségekkel, és csillaga egyre fényesebben ragyogott.

2020-ban bekerült az Új-Zélandi hírességek csarnokába (New-Zealand Hall of Fame), ami hatalmas megtiszteltetés volt számára, elmondása szerint „libabőrös lett”.

2021-ben aztán igazi kupahalmozásba kezdett. Nem csak a futamot nyerte meg, amely megállít egy nemzetet, hanem számos Group 1 besorolásút, így kedvenc szaklapunk a világ legjobb zsokéjának nevezte ki. 

McDonald, avagy becenevén J-Mac barátnője a szépséges ex-zsokélány, Katelyn Mallyon, aki ma a 7Horse Racing kommentátora. Fárasztó mindennapjai között, szabadidejét szerelme mellett legszívesebben a golfpályán tölti. 

Isten éltesse!

 

Kép: 7Horse Racing és más Twitter

süti beállítások módosítása