Történelmi győzelem

“A lóverseny nagyon összetett dolog. Egyszerre sport, üzlet és látványosság. A lóversenypálya a fényes kezdetek, a győzelem és néha a reménytelen fájdalom helyszíne, de a középpontban mindig a lovak állnak.” – olvasható honlapunkon kedvenc idézetünk a kedvenc sportágunkról.

111574-large.jpeg

A középpontban minden esetben a lovak állnak, de most mégis inkább a zsokéról beszél az egész világ. Az a Hollie Doyle ugyanis, aki a Royal Ascot egyik legsikeresebb női lovasa, tegnap megnyerte a 173. Prix de Diane-t. Márpedig francia földön nemcsak hogy ebben, hanem a másik öt klasszikusban sem győzött eddig hölgyzsoké. (Nem tévedés: Franciaországban Angliával ellentétben hat klasszikus van.)

Jó lovat kapott természetesen a Gosden párostól, hiszen a királynővé koronázott Nashwa (Frankel) harmadik volt a kancadíj angol – 300 méterrel hosszabb – kiadásában. Esélyeshez méltón is futott, győzelme már-már biztosnak tűnt, és amikor a totális outsider La Parisienne (Gérald Mossé) megszorongatta őt a finisben, akkor szépen megadta a választ és megnyerte „A Diane-t„.

Mindezt 16 nappal az előző versenye után!

Ez Hollie pályafutásának harmadik Gr1-es győzelme, első klasszikusa, míg John Gosden 2015 után csempészte ismét Newmarketbe a rangos trófeát.

Megtiszteltetés, egy álom lenne vasárnap klasszikust nyerni. A Prix de Diane az eleganciát képviseli, márpedig a nőiesség nagyon fontos számomra.”  Manapság női zsokéként nehéz beilleszkedni a férfiak közé? – hangzott a következő kérdés. “Személy szerint ez engem nem érint. Sikerült bizonyítanom, nyertem már Gr1-es versenyeket, éppen olyan zsoké vagyok, mint a többiek. Örömmel mutatom meg a franciáknak, hogy egy nő is tud klasszikust nyerni, miért ne lehetne ez a Prix de Diane?” – mondta még szombaton Hollie az Equidiának.

Nagyon tehetséges. Imad (Al Sagar a tulajdonos és tenyésztő – a szerk.) néhány éve megkérdezett, hogy ki legyen a zsokéja. Megmutatta a listáját, én pedig azt mondtam: Hollie Doyle. Elmondtam, hogy remekül futnak vele a lovak, emellett nagyon aprólékosan felkészülő, nagyon komoly ember, remek humorérzékkel.” – méltatta lovasát John Gosden.

Az ünneplés közben persze kitért a Brexit okozta problémákra is: “Nagyon nehéz most lovakat vinni Franciaországba, ezért nem futtatok annyit, mint régen. A vámkezelés bonyolult és egy hatórás útból tíz-tizenkét órás is lehet.“ 

És, hogy mit mondott a főszereplő?

Elmondhatatlan érzés. Igazából még most is csak keresem a szavakat.  Sok embernek tartozom köszönettel természetesen. Imad Al Sagar (tulajdonos) nélkül nem tudom, hogy valaha lettem volna abban a helyzetben hogy kapjak egy ilyen lehetőséget. Ilyen típusú lovakra nehéz “rákerülni”, de mivel még csak 25 éves vagyok és viszonylag pályafutásom elején járok, így szerencsésnek érzem magam. Ha három évvel ezelőtt azt mondták volna nekem, hogy Mr. Gosdennek fogok lovagolni egy klasszikusban, nevettem volna. Hihetetlen, hogy ilyen helyzetben vagyok. Persze sokat várok magamtól és nem akarok csalódást okozni. Fel kell készülnöm arra, hogy a legjobb formámat hozzam amikor ilyesfajta lehetőséget kapok és én ezt próbálom tenni.

Így gratulált a hetedik helyen célba érő férj.

Mi is gratulálunk a  történelmi győzelemhez!

Nyitókép: Racing Post

süti beállítások módosítása