Történelmi tripla

Romantic Warrior olyat vitt véghez, ami addig mindössze két lónak sikerült az évezredben.

hkgc.jpg

Hongkong évente három kiugróan magas presztízsű versenyt rendez a 2000 méteres távon, ami a közép- és a hosszútáv határán fekszik, így rendre mindkét osztály legjobbjait felvonultatja. Ez a három futam a Hong Kong Gold Cup, a Queen Elizabeth II Cup és a Hong Kong Cup. Az ezredforduló óta mindössze két lónak sikerült mindegyik fődíját megszerezni: Vengeance Of Rain és Designs on Rome.

Romantic Warrior, aki jelenleg uralja a középtávot a keleti metropoliszban, az utóbbi kettőben már diadalmaskodott, ráadásul nem is csak egyszer. Kétszer győzött a Queen Elizabeth II-n, decemberben megvédte címét a Hong Kong Cupon, emellett a Cox Plate (2040 m) aranyérmét is begyűjtötte Ausztráliában. A Hong Kong Gold Cup viszont még hiányzott a gyűjteményéből.

Mostanáig.

Vasárnap futották Sha Tin versenypályáján az idei kiírást, ahol Acclamation hatéves fia bepótolta a hiányosságot. A befutóban valósággal elszáguldott a mezőnytől – Voyage Bubble izzasztotta csak meg, aki egyedüliként tartani tudta vele a lépést. A célban viszont Romantic Warrior volt elől nyakhosszal, így harmadikként húzta be a történelmi triplát.

„Ő az a ló, aki mindent megtesz. Mindig jól néz ki. A kitartása és győzni akarása fenomenális. Azt hiszem, az ösztöneim beindultak, és mentem az árral. Ha ilyen jó lovakat lovagolsz, azt csinálsz, amit akarsz, és még ha egy kis hibát is vétettem a verseny során, ő valószínűleg elég jó ahhoz, hogy túllépjen rajta” – mondta James McDonald, a győztes zsoké Romantic Warriorról.

„Nagyon aggódtam, mert nem gondoltam, hogy a rivális zsokék beengedik” - mondta Danny Shum, a ló trénere. "Reggel beszéltem Jamesszel. Azt mondtam: 'Adj neki esélyt, és ha jól ugrik ki, akkor tolhatod, és beljebb rakhatod.’ James nagyon okos, tudja, mit kell tennie.”

Most, hogy harmadikként gyűjtötte be ezt a három fődíjat, új történelemíró kihívás áll Romantic Warrior előtt; áprilisban zsinórban harmadjára nyerheti meg a Queen Elizabeth II Cupot, ami rekordot jelentene. Emellett Shum elmondta, az is kilátásban van, hogy Japánba utaztatják a szintén csúcskategóriás Yasuda Kinenre.

Nyitókép: Hong Kong Jockey Club

süti beállítások módosítása