Egy ezüstérem

Szép Balázs ezüstérmet nyert az öttusázók idei harmadik, budapesti világkupaversenyén.

bb_mosz.jpg

Eredmények, férfiak:

1. Mohamed el-Gendi (egyiptomi) 1511
2. Szép Balázs 1509
3. Mohanad Saban (egyiptomi) 1503
...5. Demeter Bence 1500
6. Bőhm Csaba 1500
...11. Koleszár Mihály 1483

"Csak magammal foglalkoztam, nem érdekelt, honnan indulok, élvezni akartam a versenyt" - mondta az MTI-nek. "A lovaglásomban benne volt a hibátlan teljesítmény, de egy távolságot elnéztem, így lett két verőhibám. Az úszás nagyon jó volt, eddig általában a döntőben rosszabbat úsztam, mint az elődöntőben, most nem. Jól lőttem, szerintem csak hármat rontottam, a futásról meg mit mondjak..." - összegzett elégedetten Szép.

A hölgyeknél Bauer Blanka a hatodik, Gulyás Michelle a tizedik helyen végzett.

"Mindenképpen pozitív érzéseim maradnak erről a versenyről - mondta az MTI-nek a képen látható Bauer. "A döntőben a kulcsszám a lövészet volt, amely a selejtezőben és az elődöntőben még nem ment jól, de a döntőre sikerült összerakni. Az úszásomon és a futásomon érződött, hogy már második hete versenyzem, kicsit fáradt voltam. A hibátlan lovaglásomnak nagyon örülök, sokat fejlődtem ebben a számban."

A vk-sorozat első, márciusi állomásán, Kairóban győztes, olimpiai kvótás Gulyás a kombinált számnak másodikként vághatott neki, s bár az első lövészete nem sikerült túl jól, a többi már igen, és jó darabig úgy tűnt, biztos az éremszerzés. Csakhogy a táv második felében lelassult, felzárkóztak rá, a vége felé pedig többen elfutottak mellette, így a tizedik helyig csúszott vissza. A kombinált számban 12:17.60 perccel a 18. eredményt érte el. A célba érés után a fűre roskadt és sírva fakadt.

"Sűrű a program, olimpia évében mindig összezsúfolják a világkupákat, kevés az idő a regenerálódásra - emelte ki Martinek János szövetségi kapitány Gulyás Michelle futóteljesítményére reagálva. - Blanka fiatalabb, junior versenyző, nagyon jól bírja a sorozatterhelést. Ha megtanul jobban vívni és több tapasztalatot szerez, nagyon sikeres versenyzővé válhat."

Győzött a nyolcadik helyről felfutó fehérorosz Marija Gnedcsik.

Olimpiai részvételi jogot idén már csak a június 9-től 16-ig tartó csengcsoui világbajnokságon lehet közvetlenül kiharcolni, végül a női és férfi mezőnyt a kvalifikációs ranglistáról tölti majd fel a nemzetközi szövetség. Ebből a szempontból fontosak a vk-helyezések. Egy nemzetből nemenként két versenyző nevezhető a párizsi játékokra, így ha több kvóta jön össze, az adott szövetség dönt az indulókról.

Eredmények, nők:

1. Marija Gnedcsik (fehérorosz) 1435 pont
2. Szong Szungmin (dél-koreai) 1427
3. Elena Micheli (olasz) 1417
...6. Bauer Blanka 1399
...10. Gulyás Michelle 1384

Forrás: MTI, kép: MÖSZ/Buza Virág

süti beállítások módosítása