A derbynyerő szerelmespár

Vámos Mercédesznek és Nagy Arnoldnak megadatott az, ami sokaknak egy életen át sem. dsc_0921.JPG

Lovukkal, Shy Boy-jal megnyerték a futamok futamát, a 99. Magyar Derbyt. Nem csak emiatt döntöttünk azonban úgy, hogy ők lesznek az első interjúalanyaink. Máris ki fog derülni, hogy miért.

Favorit: Magam a 2019-es Nemzeti Vágtán ismerkedtem meg Veletek, amikor is mindketten döntőbe kerültetek. Nem hinném, hogy előtte volt erre példa, hogy egy szerelmespár mindkét tagja a fináléba jutott. Mai napig mondhatjuk, hogy a Nemzeti Vágta a legfontosabb a "lovas életetekben"? 
Vámos Mercédesz: Igen, abszolút. Idén is indulni fogok.
Nagy Arnold: Nekem már nem. A vágta lovam nyugdíjazásával én is befejezem a teljes lovas tevékenységemet. 

F: Akkor mi a helyzet a Kincsem Parki licenceitekkel?
VM: Mindketten zsoké-jelöltek vagyunk, voltunk, de eltérő okok miatt az idei évben már nem kérjük ki a licenceket.

F: Azért kezdtem a Nemzeti Vágtával, hogy azt gyorsan letudjuk és rátérhessük a galoppra. Nektek egészen fiatalon megadatott sokak álma, a derbygyőzelem. Hogyan éltétek meg ezeket a pillanatokat, amire más évtizedeket, van aki egész életen át vár?
NA: Megmondom őszintén, hogy én legalább másfél hónapig nem hittem el, hogy megnyertük. Meg lettem volna elégedve a második, harmadik, de még a negyedik hellyel is, de így, hogy „Shy” nyerte, hát ez valami fantasztikus. Álmaim beteljesülése, hogy egy saját lóval nyertem derbyt. Nem hittem volna, hogy ez ilyen gyorsan be fog következni. Gondoltam majd tenyésztek egy lovat és vele szeretnék elérni nagy sikereket, de ez hál istennek előbb bekövetkezett.
VM: Gondoltuk, hogy ott van a helye a derbyben, de hogy megnyerje, hát ezt valóban nehéz volt még hetekkel a győzelem után is elhinni. Ugyanazt mondhatom, mint Arnold, el sem hittük, nem tudtuk ezt igazából felfogni. Ide kapcsolódik, hogy amikor másik lovunk Blokád (2017-ben) ötödik volt a Kovács Mihály emlékversenyben, azaz a „kisderbyben” már az az ötödik helyezés is felért számomra egy derbygyőzelemmel. Akkor is elmondhatatlanul boldog voltam.

F: Arnold! Nem azt kérem, hogy tegyük patikamérlegre a két sikert, de kétszer nyertél vágtát lovasként a Hősök terén. Ott vagy a Kincsem Parkban elért győzelem után éreztél nagyobb eufóriát?
NA: Nehezen összehasonlítható, mert talán többen azt gondolnák, hogy a Vágtán, hiszen az tízezrek előtt történik, de a Derbyben saját lovunk nyert. Az azért más. Itt kell elmondani, hogy Tóth Alexandra és Orsó László szintén tulajdonosok Shy Boyban. Egészen másfajta érzések voltak bennem, amikor nyeregben voltam, és más, amikor a pálya mellől izgultam Shy Boy-ért. A Derbygyőzelem nekem azért ért többet, mert egyrészről a saját lovunk győzött, míg a Nemzeti Vágtán nem az enyém volt a ló, őt csak lovagoltam. Másrészről pedig azért mert a derbyre mi készítettük a lovas alá a lovat, nem pedig fordítva, mint a vágtán, ahol alám készítette más.

F: Nem sokkal később Merci egy nagyon komoly balesetet szenvedett, a tél folyamán pedig Arnold, Téged is operálni kellett. Mondhatni valaki megátkozott titeket, hogy ne igazán tudjatok örülni a győzelemnek?
NA: Valószínű, hogy igen, mert azóta csak úgy jönnek a csapások. De nem csak kettőnkre, hanem az egész családra. Bátyám élettársát megrúgta a ló, operálni kellett, Merci anyukájának a párjának kiment a térde tánc közben, úgyhogy csőstül jön a baj.

F: A kérdés persze vicces volt, de a legfontosabb: hogy vagytok most?
VM: Egész jól vagyok. Szeretnék már dolgozni, de sajnos még sánta vagyok és időről-időre fáj a térdem. Azon kívül szinte mindenem rendbejött.
NA: Azt is mondd el, hogy ha leguggolsz, nem tudsz felállni.
VM: Igen, ez is igaz sajnos.
NA: Én a körülményekhez képest elég jól vagyok. Ha a hidegből bejövök a melegre az operált csontba a szemem alatt belenyilall, mintha beleszúrnának.

arnold_emeli_nikit.jpgF: Arnold! Tőlünk egyértelműen megkaptad a Fair-play díjat, de a kérdés Mercihez szól, hogy Arnold az életben is pont ilyen, mint ahogyan a Hősök terén megnyilvánult abban a pillanatban? Ritka manapság az, hogy őszintén tudunk örülni más sikerének.
VM: Igen, természetesen. Butaság lenne tagadni, hogy nem mindenki győzelmének örül az ember, de egyrészről Niki egy nagyon szorgalmas, kedves, rengeteget dolgozó, csendes lány, másrészről azé a Kósa Sándoré a ló, akivel mi nagyon jóban vagyunk. Pár napja is meglátogattuk őket. Niki pedig úgy lovagolta Pipacsot, ahogy az a nagykönyvben meg van írva. Nagyon megérdemelte a győzelmet.
NA: Őszintén megmondom: volt bennem egy kis elkeseredés, hogy nem sikerült harmadjára is megnyerni a Nemzeti Vágtát, de egy másodperccel már később tiszta szívből örültem Niki sikerének. Merci megmondhatja, hogy egész évben azt mondtam: egyedül akkor nem leszek szomorú, ha nem jön össze a triplázás, ha Niki fog győzni Pipaccsal.

F: Az interjú végén, naná, hogy beszélnünk kell a derbynyerőről. Hogy van most?
VM: Kezdjük ott, hogy a Kincsem Díj után egy hetet pihent, majd másfél heti munka után le lett állítva, mert nem volt egészséges. Orvosok sora vizsgálta és szerencsére megoldódott a probléma. Most kedden kezdett el dolgozni jártatógépen, azaz megkezdte felkészülését az idei szezonra. 10-10 percet üget mindkét kézre. Szépen, folyamatosan kapja a feladatokat, így a jövő héten már kicsit több munka vár rá.
NA: Most napi kb. 1 órát van a gépben. Nem sietünk vele. Szép fokozatosan terheljük, így a lovaglás még kicsit odébb van.

F: Nektek ennyire fiatal futtatóként mit jelent az Év Lova cím, hiszen ezzel Shy Boy neve olyan legendás telivérek társaságába került (a teljesség igénye nélkül) mint pl. Bilbao, Aréna, Turbó, Try Star, Ryan’s Gift, April Sun, Saldenzar, Steady As A Rock vagy éppenséggel Nancho?
VM: Nem gondoltuk volna előzetesen, hogy ő valaha is az Év Lova lehet. Engem hatalmas nagy büszkeséggel tölt el, hogy ez bekövetkezett. Nem számítottam rá, még arra sem, hogy jelölni fogják. Azt, hogy az általad felsoroltak társaságába került a neve, ez mindkettőnk számára tényleg hatalmas büszkeség.

merci_shy_boy.jpg

Merci Shy Boy nyergében

F: Bejelenthetjük már most, hogy mi lesz az Év Lova első feladata 2022-ben?
VM: Még nem tudjuk. Májusban futna először Magyarországon és a látottaktól tesszük függővé, hogy utána merre induljunk vele. Az lehet akár a Millenniumi Díj, de lehet akár külföld is. Hangsúlyozom: a látottaktól és nem az eredménytől. Nem kell feltétlenül megnyernie a felkészítő futását.

F: Melyik távon kerestek neki leginkább versenyt?
NA: Szerintem számára az ideális táv 2000 méter.
VM: Igen, 2000-2200 méter.

F: Köszönjük, hogy rendelkezésünkre álltatok. Mielőbbi teljes felépülést kívánunk mindkettőtöknek.
VM: Nagyon szépen köszönjük a megkeresést és a jókívánságokat is!

A beszélgetéshez kapcsolódó dátumok:

2019október 20-án Nagy Arnold Fantázia nevű lovával megvédte címét a Nemzeti Vágtán, ezzel ők lettek az egyetlen kétszeres győztesek.

2021. július 4-én Shy Boy nyerte a 99. Magyar Derbyt.

2021. július 23-án Mercit súlyos lovasbaleset érte. Egy ló hanyatt vágódott vele és egy oszlopnak csapta Őt. A csípőlapát és sípcsont proximális vége valamint a fibula tört, az 5. csigolyája pedig megroppant.

2021. augusztus elsején Shy Boy megnyerte a Kisbér Díjat.

2021. október 3-án Szabó Nikolett Pipacs nevű lovával – éppen Arnoldot megelőzve - megnyerte a 14. Nemzeti Vágtát. Arnold a kulisszák mögött, tisztelete jeléül felkapta Nikit és a levegőbe emelte, pedig a sorozat történelmének egyedüli triplázója lehetett volna újabb győzelmével.

2021. november 11-én Arnoldot "lefejelte" egy ló. Arccsontja tört és egy kockázatos operáció várt rá a szem alatti területen. Szerencsére ez jól sikerült.

2021. december 6-án közölte a versenyszervező, hogy Shy Boy az Év Lova. A közönségszavazáson elsöpörte 4 ellenfelét. Ő kapta meg a szavazatok 62,8%-át.

Vámos Mercédesz - Nagy Arnold - Sereg András. Minden jog fenntartva! Ⓒ 
A képeket Juhász Zsóka/Treattelling és az interjúalanyok bocsátották rendelkezésünkre.

süti beállítások módosítása