Ez aztán a névnapi ajándék

Ünnepi beszámolónk - Gönczi Rebeka exkluzív interjúval!

fj2.jpg

Aki szakmai beszámolót vár az ünnepnap kapcsán, az most csalatkozni fog. Ne is olvasson tovább! Az átélt pillanatokat szavakba foglalni lehetetlenség. Ahhoz, hogy a lóversenyünnephez méltón tudjuk az olvasók elé tárni a történteket, ahhoz nekünk is minimum olyan zseninek kellett volna születnünk, mint amilyen példaképünk Tandori Dezső volt. ...vagy Frankie Dettori. De mi nem vagyunk zsenik. Minket egyszerűen csak magába szippantott az ünnepi forgatag, ebből szeretnénk valamit visszaadni. 

Kezdjük a nap főszereplőjével.

Dettorinak - valljuk meg őszintén - nem igazán ment a magyar lovakkal. Persze a kiváló Mesetár ellen most sem volt ellenszer, így helyette Megyeri Zsolt fogadhatta boldogan a gratulációkat. A sok-sok között a miénket is. Merci Star és az olasz ötödik a Kovács Mihály Emlékversenyben.  Innen azonban csak felfelé vezetett az útja. A Canizares által megnyert „Pöri” Emlékversenyben negyedik Orhan nyergében, az Overdose Díjban már harmadik Carlos Ray-jel. Vain Hope 2021 után ismét megnyerte a sprinterlegendáról elnevezett futamot. Szintén harmadik a Goodwood Hendikepben, Sand Stronggal. Itt Itonda győzött.

Az Imperiál Díj előtt teljesen megtelt a jártató is, hiszen színre léptek az angol lovak, akiket (és persze kíséretüket, élén Dettorival) mindenki látni szeretett volna, naná, hogy minél közelebbről. Megtiszteltetés, hogy a négy idomárból Andrew Balding kivételével a másik három jelen volt. Hogy miniszter úr mellett kik voltak az illusztris vendégek a ringben, azt el sem kezdjük sorolni, de a Kincsem Parkba utoljára Overdose futásakor kilátogató, korábbi Nemzeti Sport főszerkesztőt, Szekeres Tamást is kicsábította Dettori. Szintén nagy örömünkre szolgált élő legendánkat, Vas Józsefet is a Kincsem Parkban látni.

Természetesen ekkor jött el a névnapját ünneplő Gönczi Rebeka nagy pillanata is, aki Frankie társaságában érkezett a forgatagba.

Az első helyről aztán ők is döntöttek, mert Silent Film (Dettori) mögött Sceptic ért célba, megelőzve Light Blue Sky-t, aki ezzel az Aperianov Zakariás Emlékverseny legjobb magyar indulója lett.

Dettori tehát átesett a tűzkeresztségen és a közönség sikítása közepette jöhetett a híres flying dismount.

Az ünnepélyes díjátadás és a brit himnusz meghallgatása után következett a koszorúzás, ahol Száraz György beszéde után Szotyori Nagy Ádám ügyvezető és az özvegy, Aperianov Pannika helyezte el az emlékezés virágait az Imperiál szobornál.

dsc_7658.JPG

A Kincsem Díjban a címvédő, Eggi's Choice utolsó előtti, de Agreement kiváló futása kárpótolta a csapatot, ugyanis ezüstérmével a Csontos idomítás, a két angol ló „között” ért célba. Splendent a bajnok Dettorival, míg Rebeka harmadik Tides of War-ral. Ismét brit himnusz, ismét koszorúzás, de most értelemszerűen a Kincsem szobornál.

rebi_post.JPG

És akkor következzenek Rebeka szavai, akit a Racing Post feltörekvő magyar sztárzsokénak titulál. (Teljes cikk a képre kattintva olvasható!)

Racing Portal: Kezdjük talán ott, hogy tudtál egyáltalán aludni péntek éjszaka?
Gönczi Rebeka: Szerencsére nem vagyok izgulós típus, ami nem is jó egy sportoló esetében, hiszen az sok energiát felemészt. Azonban soha korábban nem voltam talán ennyire izgatott egy versenynap előtt. Szerencsére jól aludtam, de héten már többször is úgy ébredtem: Úristen, ez az a nap? Persze, mikor tudatosult bennem, hogy még nem, ennek mindig örültem, hiszen még több időt tudtam fordítani a mentális felkészülésre, a lovak feltérképezésére, a taktikai felkészülésre és mindarra, ami szükséges még ilyenkor, hogy kellőképpen felkészülten tudjak élni azzal a lehetőséggel, amelyet a tulajdonosoktól és trénerektől kaptam. Szombaton 7 vagy 8 órára volt beállítva az ébresztőórám, hogy megnézzem a súlyomat és ha kell, még szaunázzak, de mondanom sem kell, már hat órakor a lepkék eléggé szálldogáltak a gyomromban, hogy igen, ez az a nap, de annak ellenére, hogy izgatott voltam, nem úgy álltam hozzá, hogy csak legyünk rajta túl, hanem hogy minden pillanatát megéljem. Te ugyan a péntek éjszakát kérdezted, de szombat éjszaka legalább kettőig fenn voltam, hogy ez a nap sosem érhessen véget. Addigra már kaptam a sok-sok kedves üzenetet, többek között az angol istállótól is. 

qn1.jpg

RP: Családod, barátaid szeme láttára élted át „életem legjobb napját”, ahogy Te fogalmaztad. Szavakkal leírható, hogy milyen érzések „munkálkodnak” most benned?
GR: Ez szinte lehetetlen, de Kun Attila készített egy képet, ahogy mentem be a mázsaházba a Kincsem Díj után, akkor tényleg elsírtam magam, mert akkor jött ki belőlem vélhetően az egész nap, vagy az egész hét minden feszültsége. Az a kép hűen jellemzi a napomat. Kiválóan sikerült persze minden.

A tulajdonosok és a trénerek előtt is jól vizsgáztam. Hála istennek nem hoztam szégyent a magyar lóversenysportra.

Hogy egy olyan ember mögött lehettem kétszer is helyezett, hogy egy olyan emberrel viselhettem egy dresszt és lehettem neki csapattársa, aki gyermekkorom óta példaképem, és az ő "ascoti mesterhetes" győzelmi videóját néztem beöltözve a szaunában, abban az időszakomban, amikor amatőrként nagyon nehezen ment le a súlyom, ő adott ehhez nekem egy löketet, hogy csináljam meg, ez máig hihetetlen és felfoghatatlan számomra.

Erről soha álmodni sem mertem, de nagyon remélem, hogy nem csak álmodtam ezt. (nevet)

Korábban azt nyilatkoztam neked: ha nyerek négy napig a fellegekben járok, hát most ez lehet, hogy négy hónapig így lesz. Nyilván itt illeti köszönet Szotyori Nagy Ádám csapatát, akik elhozták nekünk Frankie Dettorit, hiszen mellettem azért a közönség sem akármilyen élményekkel gazdagodott.

Nancho Gr1-es győzelme óta, biztosan ez volt a sportág legnagyobb ünnepnapja.

Én még most sem hiszem el, bár itt van a kezemben az a dressz, amelyben életem első győzelmét arattam és immár ez is alá van írva általa. Amikor született Fodor Jenő csodálatos képe, akkor Frankie mondta, hogy maradjunk egymás mellett, hogy had fotózzanak együtt bennünket. Rögtön átnyúlt és megfogta a kezemet. Ez is egy olyan pillanat volt, amit gyermekként mindig csodáltam, amikor a zsokék még a nyeregben gratulálnak egymásnak, és bármilyen hihetetlen most már nekem is van egy ilyen képem. Rengeteget beszélgettem vele. Egy csodálatos ember, igazán minden, de minden információt igyekeztem magamba szívni.

RP: Beszéljünk kicsit most magáról a két nagydíjról és persze a lovakról.
GR: Úgy gondolom mindkét verseny úgy alakult, ahogy a trénerek nekünk előre felvázolták. Megint vissza kell térnem, hogy Dettori ugyanabban a dresszben ott volt mellettem, egy védőbástyaként tekintettem rá. Magabiztosságot és erőt adott nekem.  

Karrierem során soha nem lovagoltam még ilyen kaliberű lovakat.

Elképesztően reagálnak a zsoké jelzéseire. Az is elképesztő volt, hogy a trénerek úgy ismerik a lovaikat, hogy olyan utasítást adtak, mint egy használati utasítást egy géphez. Az Imperiál Díjban egy könnyebb lovaglású lovat kaptam. Sceptic volt a társam, abszolút magával ragadó volt a mozgása és a jelleme. Hatalmas boldogság Frankie mögött  a második helyezés. Tides of War egy gyönyörű küllemű és kiváló mentalitású ló volt, akiről a tulajdonosok és a mester is elmondta, hogy a még hosszabb táv kedvezőbb lenne számára és ezt én is tapasztaltam. Boldog vagyok a Kincsem Díj harmadik helyezéssel és itt szeretnék gratulálni Csontos Pálnak és csapatának Agreement kiváló futásához, hiszen remek lovakat győzött le, mellettünk többek között a cseh és szlovák derby másodikját, You Just Rock-ot.

RP: Lesz folytatása ennek az angol kapcsolatnak?
GR: Ez még a jövő zenéje. Elkiabálni nem szeretnék semmit. Én már attól rendkívül boldog vagyok, hogy a tulajdonosi pár, ennyire elégedett volt a versennyel és az ott nyújtott teljesítményünkkel. Életre szóló élmény az biztos. Frankie udvariasan felajánlotta, hogy ha szükségem lesz segítségre, keressem őt bátran.

Eddig Rebeka szavai.

Igen, Szebényi Dániel is elmondta nekünk, hogy az angolok nagyon elégedettek voltak Rebeka mindkét lovaglásával. Dettori már péntek este egy vicces videót küldött neki, hogy legalább egyszer hagyja őt nyerni.

Frankie budapesti fellépésével nagy terjedelemben foglalkozik a brit média.  A teljesség igénye nélkül a Sporting Life, a Racing Post, Mirror, Irish Racing, At The Races, Racing TV is tudósított Budapestről.

"Nagyon jó nap volt. Minden elismerésem Hays-ének és az összes idomárnak, mert hosszú az út a lovak ideszállításához" - mondta Dettori. "Azt adtuk a közönségnek, amire vágytak és ez új ajtókat nyithat meg a Budapestre érkező európai lovak előtt, és emeli az itteni versenyzés színvonalát."

dsc_8696.JPG

Ahogy a Kincsem Parkban olvashattuk: Thank You Frankie! Köszönjük Rebeka!

Köszönjük pénteki interjúalanyunknak, Szotyori Nagy Ádámnak és csapatának is, hogy átélhettük ezt a csodát.

Minden résztvevőnek gratulálunk! Külön a duplázó Georgiev - Csontos és ifj. Kozma - Kovács párosoknak.

A galoppszezon szeptember 10-én folytatódik, de előtte mi még Pozsonyba utazunk az Oaks napjára.

Képek: Juhász Zsóka/Treatteling, Qnphoto, Fodor Jenő

süti beállítások módosítása